A fontossági sorrend

| |

Semmink nincs még a házhoz amiről most írok, és álmodozom. Csak az álmok. És most hogy itt ennek nekiálltam már tervek is lesznek, azaz konkrétizált álmok. Egyik nap nagy lelkesen leültem, higy akkor most zajzolok. A totális elakadás ott történt, amikor felmerült a hol legen a lépcső? kérdés. Letettem a papírt, és ráeszméltem, hogy rosszul álltam neki.

Most elindulok egy másik úton. A legfontosabb kritériumoktól a legapróbb részletekig. Persze ahogy én azt most elképzelem. A változtatás jogát fenntartom:).
I. Környezet védelem
1. Energia takarékosság, tehát amennyire lehet passzív ház.
2. Víztakaréksság: a wc-t nem tiszta vízzel akarom öblíteni.
3. Eneria kihasználás: napelemek.
ezek azok a tényezők, amire meggyőződésem szerint a pénzt sem szebed sajnálni.
Ide tarrtozik még, hogy gázt nem akarok használni. Áram, lehetőleg napenergiából, de nem feltétlenül kizárólag. Fűtésre főzésre pedig fatüzelés.
II. A konyhám
Azt hiszem hogy fontossági sorrendben nem ennek kéne következnie, de sajna a lelkemben ez a következő. Már szinte látom magam előtt. A legnagyobb ihletet Pertik Adrienn: Asszony és háza c. könyve adta. Kemencéje van a konyhában, de ez ha nála nem így lenne, én akkor is ilyet akarnék. Amit viszont tőle kopintotok, hogy tiszta üvegezettet szer etnék. Persze ez levesz a passzívház hatékonyságából, de a kandalló talán kiküszüböli a problémát. Már azt is kitaláltam, hogy nyáron hogy nem fogok megsülni. Csinálunk egy kinti kandallót is, a tereaszra rögtön a konyha elé, és nyáron majd ott fog főni az ebéd, és sülni a kenyér.
Kell kamra is, a sok zöldségnek, és a télire eltett finomságoknak.
A konyha mellett közvetlenül lesz egy kb 8-10négyzetméteres télikert. Fűszerekenek, és egy kis élet átteleltetésének.
III.
Család közös tere. Kandallóval. Sok fénnyel. Gyerekenek játékokkal, könyvekkel, asztallal ami, körül lehet ücsörögni, beszélgetni, és megünnepelni az eseményeket. 
IV.
Mindenkinek kell külön szoba szerintem. De az még nem biztos, csak agyalok. Hálószoba kell. Egy dolgozós szoba is kell, mert kell varrni, kell írni, és apának kell dolgozni.

V.
Kell garázs, lehetőleg a pincében, hogy ne legyen szemelőtt.

VI.
Kell egy nagy terasz a felső szint nagy részén

0 megjegyzés:

.